måndag 11 juli 2011

Från fronten:

Jag har det ganska bra för sista helgen har sett ut så här:
Jag har tillgång till en privatchaufför som till allas glädje kallar mig för Mammi,
Jag har tillgång till en förträfflig kokerska, som kallar mig för grandma
Jag har två tjejer, som ofta besöker mig och bäddar, fixar frukost, följer med och handlar, hjälper mig med allt de kan och de kallar mig för mormor
Jag har en kille, som också hjälper till men han har varit sjuk ett tag så han har inte hälsat på så mycket men vi har spelat lite kort. Han säger också mormor"
Så har jag en kille, som hälsar på oftast när mamma och pappa ska bort passa ibland och han säger farmor.
så har jag en krullig sak, som ofta ringer och undrar om hon ska handla åt mig. Hon säger också Mammi och skrattar hela tiden och säger att hon ska lämna sina barn här i 14 dagar.
Så har jag en kompis som är 90 år som undrar vad hon ska hjälpa mig med!!! Hon undrar om hon ska baka.Hon kallar mig deka lilla.
Så har jag en blond tjej som fixar och bjuder på allt. Hon kallar mig mamma.
En kille är här och lämnar barn och hjälper till med att köra virke. Han säger morsan.
Så har jag en tjej som är sambo med ovanstående kille. Hon har hängt tvätt och kallar mig, Gerthie
Så var det ett nygift par som lämnade mat, tårta och vin
Så var det en tjej som lånade ut sin baby en stund, hon kallar mig faster och säger till sin baby: att henne (mig) tycker vi om

Och så är det en som bor här som får stå ut med mitt gnäll. Han får ta på sig hörselskydd och köra gräsklippare eller traktor.
Så letar svärsonen alternativ vård
Och sen räcker jag nästan till vatten- kranen med högerhanden och det är jättebra.
Det var en bra helg och så himlans många som brydde sig om mig och jag bara tar emot.
Undrar när jag ska ge tillbaka till alla.

2 kommentarer:

  1. Du e allt lite små knäpp!! Undrar om det finns vård för sådana som dig?!??! Kram Kram

    SvaraRadera