lördag 25 juni 2011

Midsommardagsmorgon

Alma och jag myser lite medan vi väntar på att huset ska vakna.
Igår dade vi traditionell midsommarlunch. Efter den var det dags för tradirionellt firande i Ekbacken. Jag stannade hemma för att kunna klara av kvällen. Man är ju gammal och skröplig.

Hela klanen åkte ner till Ragnabo och medförde en jättegod tårta som Alma och Ebba hade bakat på förmiddagen. Alla lät sig väl smaka och därefter byggdes en midsommarstång. Ungefär där började jag känna att det här går inte. Hade lite funderingar på att fejka en promenad och sen ringa efter taxi men försökte en stund till.
Sen var Linda jättesnäll och skjutsade hem mig. Visst jag missade sällskapet och grillningen men jag blir så tråkig när jag har ont, att det är bättre att vara ensam och sitta med armen på en tron sv kuddar.
Vid midnatt kom gänget hem och Alma hade följt med tillbaka. Gulligt att vara med sin tråkiga mormor.
Nu ska vi kolla lite på hennes blogg.

1 kommentar:

  1. Tack för husrum och firandet på midsommarafton. Mycket god potatis, sill, lax och ål. Snapsen var god den också.
    Krya på dig!

    SvaraRadera