måndag 24 januari 2011

Dagarna och dagarna går och jag ligger still.

Hemkomst och födelsedsg är avklarad. Jag har massor med blommor att glädjas åt och så gav jag mig själv en knyppeldyna. Men den drar nog ett tag innan jag kan använda. Fotvärk, magvärk och illamående gör att jag håller mig mest till sängen.
Det blir lite tv, lite sticka, lite läsa, lite surfa men mest av allt sova.
Telefonen ringer ibland och då blir det långprat. Mia t ex vill bli sövd via telefon. Då vet man att man är tråkig att prata med.
Veckan som kommer har jag inte planerat så mycket för, har konstaterat att det blir i alla fall inget stickcafe' utan det får de andra ta hand om men med mina garner.
Britt-Marie kommer nog på besök och så Sarah, hon har glömt sina glasögon så jag har pant.
Erik med k kommer nog om flickvännen jobbar sent.
Hur eller så går det sakta, sakta framåt tror jag i alla fall. Svårt att se vad som döljer sig under gipset. Jag har i alla fall fått sätta på skoskavsplåster på andra foten idag. När det gör ont så vill jag ha upp foten ännu högre och i sömnen lägger jag den gipsade foten på den andra och så vaknar jag av att det svider. Tack för det, jag försöker med strumpa, handduk men inget hjälper nu ska jag se om såret kan få lite ro under plåstret.
Nu när jag inte har så mycket för mig så försöker jag upprätthålla kontakten med min kusin i Amerika. Hon är dock en upptagen kvinna, som jobbar vid det stora bolaget WB, hon skriver kontrakt med andra bolag som vill använda deras stjärnor i reklamsyfte.. T ex Harry Potter har hon  krängt i Houston den här helgen och då har hon inte tid att prata med en gammal kusin på Almgatan. Vi ska höras nästa helg istället.

2 kommentarer:

  1. Kan hända att man dyker upp på fredag.

    SvaraRadera
  2. Håll i dig nu..
    Jag har uppdaterat min blogg!!!!!!!

    SvaraRadera