måndag 17 januari 2011

Dag 1:s beting avklarade!

Duschning, schamponering av hår, förebyggande piller, Provtagningar och nu sist en spruta att ta på egen hand. Mellan varje procedur är det mat och fika. Det är inte illa att var inlagd här. Jag har hotellkänsla. Fick inte ens göra min egen smörgås.
Jag känner igen en del av personalen så det blir lite hemkänsla också. Träffade en en tjej, som jobbar här och som jag inte sett sedan 1973. Vi var lika unga nu som då så klart! Kul möte i alla fall.
Jag ingår i en studie också så idag har jag suttit med ett frågeformulär, 6 sidor att svara på. Inte nog med det utan en sköterska tog tiden också. Mätte tiden för varje sida. Nästan som en humankapitalmätning. I studien ingår, läkarbesök, sjukgymnast mm och nästa möte är redan inbokat och sker vid 7-tiden imorgon på morgonen. Uppföljning sker fler ggr och pågår upp till två år efter operationen.
Nu sitter jag i tvrummet med personalen. Alla andra är sjuka och ligger i sina sängar.

Imorgon är det min tur att ha ont. Hu! Hu! Jag lär nog vara groggy. Vi får se om jag kan ge några livstecken från mig från sängkanten.

1 kommentar: