torsdag 16 juli 2009

Tjej med svensk mobil.


Då kan vi börja busringa. Telefonen är numera laddad för jag har fått SMS ikväll.
Imorgon försvinner familjen Z till Gotland för några dagars samvaro med Dubai-svenskarna.
Själv kommer jag inte så långt när mamma inte är så pigg. Jag skulle varit barnvakt i Linköping i helgen men det fungerar inte så barnen får vara här istället.
Det finns så många krångliga regler om hur hemsjukvård och hemtjänst ska fungera så det tar ett tag att få bitarna på plats. En sak är säker och det är att det var lättare när Landstinget hade hand om alla distriktssköterskorna. Det blir för många kockar inblandade som läget är nu. Idag t ex fick hon mat från levererad från kommunen men ingen hjälpte henne med tabletterna eller såg till att hon åt. Nu fixade det sig ändå eftersom jag kom dit någon timme efter maten hade kommit.
Det är beklämmande att se hur rädd och osäker hon har blivit. Ikväll funderar hon över hur larmet fungerar och om det kommer någon om hon larmar. Sen upptäcker jag att hon inte vet hur man larmar. Vad gör man och hur ska man räcka till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar