onsdag 1 juli 2009

After beach.


Jag har försökt ta ledigt som mycket som gått den här veckan.
Det behövs lite extra tillsyn och utryckningar till den äldre generationen men jag har turen att ha cykelavstånd till stugbyn så det går bra att varva tillsyn, läkarbesök. provtagning med ledighet. Ja, hon får följa med till stugbyn också ibland. Ja, inte på cykel!
Det har funnits starka önskemål om att jag ska sova över hos barnbarn istället för tvärtom. Helst ska vi bo själva i lilla stugan men vi har inte riktigt fått till det än men det kommer så småningom.
Istället har vi fått sova i nya huset. Jag har sovit hos Ebba en natt (3 personer på 100 cm?). Ebba själv avvek 03.30 för det var för varmt. Tja, jag är nog benägen att hålla med. Det är varmt på övervåningen! En natt har jag tillbringat i Almas rum så nu är det Eddies rum kvar.
Där blir det genast lite knepigare. Han har en säng strax under taket. Flängd arkitekt har ritat en säng på pelare med "vardagsrum" under. Undrar om jag ska ta och bädda till mig i den hålan istället? Det kan bli en varggrop, som barnen kallar det när man lägger en madrass på golvet. Ja så får det bli annars brakar väl hela härligheten till säng ihop?

1 kommentar: