onsdag 19 december 2012

Tankar i natten.

Undrar hur mamma har det? Vad tänker hon på och hur eller vad för slags vård vill hon ha?
Hon fick en stroke igår och tappade talet men verkar förstå. Hon kämpar för att få fram läten men det går inte. Sväljreflexerna är borta och hon vill inte att någon rör munnen. Ska de sätta in
en sond? Valet är vårt. Svårt!
Klart att jag vill att hon ska fortsätta leva. Åtminstone så att jag får träffa henne åtminstone en gång till. Egoistiskt ? Tycker synd om mig själv,
Just nu kan jag hälsa på trots att det bara är några hundra meter mellan oss. Jag är på andra dygnet med vinterkräksjuka och
man ser helst att jag håller mig från Mariahemmet ett par dar efter att jag blivit feberfri. När blir jag det?
Undrar hon varför jag inte kommer? Det känns sorgligt.


1 kommentar:

  1. Usch, vad jobbigt! Hon vet att du tänker på henne. Hoppas att du kryar på dig snabbt och att det går bra med Margit. Många styrke kramar till dig

    SvaraRadera