fredag 21 december 2012

Sitter hos mamma

Det sista mamma bad mig om för en vecka sedan var att hon ville ha en julgran.
Nu har hon fått en liten stackare men jag vet inte om hon ser eller förstår, att uppdraget är utfört.
Hon är lugn och stilla och andas med små andetag, tittar upp ibland. Stjärnan, ljusstaken,den lilla granen och änglagardinerna i fönstret ger en rogivande känsla. Skönt att kunna sitta här hos henne.
Igår bröt jag ihop alldeles över att inte få se henne i livet fler gånger. Nu fick jag det och allt känns bättre.
Nu får du somna in när du vill, lilla mamma. Jag sitter hos dig så mycket jag kan.


5 kommentarer:

  1. Vi önskar Dig och mamma allt gott! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anders! Jag hoppas, att ni får en härlig Sverigejul, som ger fina minnen att ta med till Sydafrika.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack Amani! Jag vet inte hur det går de närmaste dagarna men hoppas att vi ses, när ni är hemma.

      Radera
  3. Det hoppas jag oxå Gerthie!! God jul på er! Ni finns i våra tankar!

    Stora kramar

    SvaraRadera