torsdag 7 oktober 2010

Trigeminusneuralgi istället för nackspärr

Tja det spelar ingen roll vad det heter bara det försvinner. Nu har jag piller som ska rå på otyget och det känns skönt och faktiskt ikväll kan jag röra vid hårbotten med fingertopparna utan att få en stöt av smärta.
Under veckan har jag terroriserat frisör, massör, sjukgymnast och läkare för att få bukt med nackspärren, som då  inte var nackspärr.
Frisören fick loss lite spänningar
massören fick inte loss något alls - tvärtom det blev värre
sjukgymnasten konstaterade att allt kom från mitt tomma huvud
och läkaren håller med.
Vilken tur sen att jag fick piller! I bruksanvisningen står det att jag inte ska framföra tunga maskiner innan jag kommit rätt i doseringen.  Bra, jag ska alltså inte köra  tvättmaskin eller diskmaskin. Det är väl de tunga maskiner jag har. Dammsugaren? Är den tung?

6 kommentarer:

  1. Hur ska det gå om E ska ta hand om alla maskinerna???? vojne vojne.
    Hoppas att du snart är bättre, vila... har du några bra serier att se på?
    Kramar från Dottra Di

    SvaraRadera
  2. Oj vilket trist åkomma. Läste om den, lät inget vidare med mycket smärta.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig hästkompis!!!

    SvaraRadera
  4. Du är inte ensam, nu börjar vi hitta varann alla vi som har eller har haft detta helvete på jorden.

    Vi som lever med Trigeminusneuralgi heter gruppen.. välkommen dit du också.. målet är att bilda en förening för att göra oss hörda

    SvaraRadera
  5. Hur har det gått? Är du smärtfri nu? Det är en tröst att vi hittar varandra i detta helvete. Tack alla ni som delar med er av era lidanden. Det är absurt men det gör faktiskt att jag mår bättre psykiskt. Känslan av ensamhet försvinner.

    SvaraRadera
  6. Ja, peppar, peppar ta i trä, jag har inte känt av något på länge utan har haft annan värk. Först flera månader efter en fotoperation och nu bruten arm och avsliten muskel. Summan av plågorna är konstant. Men den där huggvärken vill jag inte ha mer.

    SvaraRadera