måndag 18 oktober 2010

Trassel gillar höstlöv.

Han tycker att det är roligt att springa bland alla gula löv, som ligger på marken. Allra bäst är det att rulla sig bland löven för då fastnar det massor i pälsen.  Min kompis, Gunnel, tycker också, att det är roligt att gå, där det prasslar men jag vet inte varför hon inte rullar sig?  Det är dock bra att hon gillar hösten för då får jag sällskap på promenaderna så länge jag håller mig till lövskog.
Igår fick vi tom med ett par gubbar! Inte illa!
Snart är det dags för Trassel att åka till sin familj i sanden igen. Alma ska bara fira sin 10-årsdag först. Undrar hur de ska fira henne? Ha, ha Alma, jag vet!

2 kommentarer:

  1. Åååå vad vackert det är... torrt ibland alla blad då e det fin fin höst! Jag du lilla mormor, nu får du vara tyst om Almas dag. Om lilla Pebbis klarar att hålla denna hemlighet då kan du oxå!! kram kram

    SvaraRadera
  2. ja ja oroa dig inte, jag ska inte säga något/G

    SvaraRadera