torsdag 25 februari 2010

Dagens tripp utanför huset.

Efter en orolig natt blev det så småningom morgon och ett snabbt (2 tim) försök att göra sig iordning inför stadsresan. Kallsvettig men det lyckades!
På sjukhuset blev jag snabbt omhändertagen, gipset uppsågat, stygnen från sprätten bortplockade och ett nytt gips pålagt. Vit/lime fot och blått ben snyggt, eller hur? Till detta fick jag en snygg svart sko.Vilket innebär att jag nu tillsammans med kryckor eller bock får belasta foten intill smärtgräns eller cirka 5 kg. Alla humorister undrar så klart var de andra 95 tar vägen?
Foten är gipsad i vriden inåt så det är bara ytterkanten som går i golvet. Misstänker att det inte blir några längre promenader utan jag fär använda rullstolen ytterligare några veckor. För balansens skull är det dock väldigt skönt att få sätta ner foten i alla fall.Men känslan av att få sätta foten i golvet är god.
Lillebror Rolf kom till sjukhuset så vi åt lunch tillsammans innan jag åkte hem igen.
Gode Gud, gör så att maten stannar i kroppen och att jag kan ta lite värktabletter igen.
Det börjar bli tröttsamt att inte få behålla maten och att ha ont Amen.
Just nu ligger jag utslagen på sängen med fötterna i taket och en främmande karl håller på att sätta upp en TV i sovrummet. Jag ligger här och ser till att det blir riktigt gjort!
Tack familjen Z för den gåvan! Nu är risken stor att Amani också vill ha en TV.
Nu måsta jag "hjälpa" hantverkaren!

2 kommentarer:

  1. Är det inte mellanbror Rolf... Hur som helst är det trevligt att träffas och även ställa upp för dej när du är i stan... även om det så är på sjukhuset...
    Mellanbror Rolf

    SvaraRadera
  2. Tack för åkturen i korridoren, mellanbror fast jag tycker lillebror är lika rätt. Jag har ju två småbröder.

    SvaraRadera