torsdag 18 februari 2010

After lunch - vila


En ganska behaglig tillvaro trots smärta. På förmiddagarna läser jag tidningar, tittar på TV och stickar. Snart (troligen idag) har jag fått en födelsedagspresent klar.
Jag balanserar med ena benet på en lånad barpall framför spisen och där tillverkar jag lite lunch. Idag blev det rostade rotfrukter från i förgår och kycklingspett. Eftersom varje rörelse planeras numera så lägger jag upp mat direkt vid spisen. Idag blev det katastrof! Jag trodde, att Evert snodde min tallrik! Vilket problem!
Han föreslog att jag skulle berätta det här på bloggen. Han skulle bara bära min tallrik till bordet, Så misstänksam hustru?
Nu är jag igång på del 1 av eftermiddagen, lite paus i sängen med laptop på magen. Sen blir det lite läsning, stickning (en annan stickning utplacerad här) innan jag rullar iväg på nya äventyr i köket.
Ointressant läsning för de flesta men utflugna barn undrar säkert hur jag har det.

2 kommentarer:

  1. hej hej mamma! du fixar och donar....sag till pappa att han lagar jarpar i pase... det e ju super gott och lyxigt!!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det är i princip det enda jag gjort idag. Tror inte att järpar i påse finns nu för tiden??? Fadern din serverar övriga mål.

    SvaraRadera