tisdag 19 januari 2010

Mellandag med fria aktiviteter

Det låter något det! En fridag mellan två Högsbydagar.
Men jag har hunnit med en hel del.
Vi hade redan bestämt med Eddy och Gunnel att vi skulle åka till Karlskrona och gjorde så direkt efter frukost och snöskottning (var visst tungt idag men jag höll mig undan).
Enda ärendet var att Gunnel skulle ha 2-3 nystan garn till sjalar men karlarna tog det säkra för det osäkra och lämpade av oss inne i stan.
De åkte vidare till sitt älskade varuhus Lantmännen och passade dessutom på att äta lunch.
Inget effektiva alls alltså för på samma tid avverkade vi 13 affären och åt dessutom!
Efter gemensam fika åkte vi hem till Torsås och Gunnel och jag fortsatte direkt till Kalmar.
En snabbtitt i Elisabeths affär och sen snabbt, snabbt ut till Kalmarsalen.
Vi hade sett i tidningen att det skulle vara ett föredrag där om ADHD och autism. Lite fundersam var jag på varför de tog en så stor lokal men innan kl 18.00 förstod jag. Hela Romansalen fullsatt. Det måste vara bortåt 5 -600 personer, som var intresserade av ämnet.
En mycket kunnig och pedagogisk föredragshållare och med djupa kunskaper, som han förmedlade så att man lätt kunde hänga med.
2,5 timme allt som allt och man visste inte ordet av förrän det var slut. Mycket, mycket lärorikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar