torsdag 29 oktober 2009

Idag går Trassel Lionsrundan för sista gången 2009.



Han ska försöka hinna med att ta avsked av Björsebo-, Nyströms-, Kvilla- och Ragnaboborundan också innan han åker i nästa vecka.
Det motsvarar ungefär Torsås-Kalmar. Vem vet, vi kanske få ta den promenaden istället på tisdag morgon, när han ska på besiktning före avresa?
Imorgon är det Torsås egna nationaldag, marknad och en riktig hemvändardag/helg. Jag tittar ut här på vår lilla gata och ser att ikväll har man besök i många hus. Många barnbarn som ska ut på shopping och många vuxna tokar, som ska äta semlor hos Pepe.
Jag då, vad köper jag, sillamacka, langos, semlor, grillspett, kroppkakor, bröd? Vi får se, hungrig behöver jag inte bli i varje fall.
Förra året köpte jag tyg till att klä om 10 stolar. Det gick lös på totalt 200kr.
Det bästa med dagen är ändå alla möten med människor, som man inte träffat på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar