lördag 17 oktober 2009

Besök i Linköping mm

Jag har varit i Linköping ett par dagar. Elias fyllde två år i veckan oxh skulle så klart få sin present. Det är ganska kul att komma dit och köra bort föräldrarna så att man får ha barnbarnen för sig själv.
Torsdagskvällen fick de gamla gå på bio och antagligen är det skönt för föräldrarna att komma iväg tillsammans på bio en kväll. Det växer inte barnvakter på träd precis.
På fredagen var barnen hemma från dagis och vi gjorde lite av varje, lekte kurragömma, handlade mat och pratade om lite av varje. Vi skulle baka också men det hann vi aldrig så det får bli en annan gång.
På fredagskvällen åkte jag tåget hem och som vanligt så är det problem med tiden. Nu har jag blivit van vid förseningarna så jag räknar inte med att tidplanen hålls utan ser till att ha gott om tid tillgodo på parkeringsplatsen. Det blev totalt 55 minuter försenat enligt tågvärden men enligt min klocka och telefonens klocka så var det 63 minuter. 60 minuters försening ger pengarna tillbaka men bevisa det den som kan. Inget att bråka om så jag struntar i det. Jag var utrustad med stickning så det gjorde inte så mycket om jag satt på tåget och stickade eller framför tv:n hemma.
Idag lördag har jag varit i Bredsätra och tittat lite på lin och ull och färdiga produkter. Trevligt!

På torsdagsmorgonen fick jag lite besked från läkaren också ang foten. Han kan såga av hälbenet, och flytta det lite åt sidan , korta av hälsenan samt ta en tåböjarsena och sätta den på insidan av foten istället för en oduglig grej där. Bra då går det att göra något då! Men samtidigt kan man inte garantera något men det brukar bli bra.
Lång rehabilitering men det är det kanske värt? Jag får väl tro att det blir bra utan att veta. Man kan inte ha superkontroll på allt.
Lagom att ta en fot per vinter kanske?

2 kommentarer:

  1. Aj, det låter som en jobbig operation! Hjälper inte platåskorna längre :)

    Förresten hur blir det med plastprylarna? Snart åker jag , jipppiiii!!!!! Jag ser verkligen framemot resan, träffa fam Z plus lite sol på köpet, det kan inte bli bättre:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska försöka hämta prylarna i veckan.
    Platåskorna (mbt) hjälper men jag kan inte använda dem jämt. De gör att jag kan gå långpromenader men jag kan inte springa omkring i dem jämt i det "vanliga" livet. Inomhuslivet har blivit en plåga...
    /G

    SvaraRadera