onsdag 9 september 2009

9.9.2009 kl. 9.00

Vad gjorde jag då? Jo, det var dags för konsultdag i Högsby. Det var inte utan att jag kände mig ringrostig på vägen dit.

Jag hade tänkt sätta ihop några rader på papper igår men jag började sortera leksaker, dockkläder, utklädningskläder i skänk och sparahögar. Så det där programmet kom bara till hjärnkontoret. Men vad gör det? Det blir ett mer levande program och det medför att deltagarna blir aktivare.

Hur eller hur så föll det i god jord så det blir flera utryckningar framöver.

Imorgon ska jag ta en promenad med mormor till Vårdcentralen för provtagning. Undrar om det räcker med 50 minuter? Stegen är korta men hon vill gå så vi gör ett försök.
Resten av dagen ska det komma en liten kille på besök medan hans mamma testar bilen. Det blir roligt för nu har jag varit barnlös i flera (2) dagar.
Som ni förstår så har dubaianska fanclubben åkt och det kan ta uppemot 10 månader innan vi ses igen. Usch hemska tanke! Nej, tvärtom egentligen. Jag har en förmån att få träffa dem hela två månader på sommaren.
Sen har jag ju en fanclub till, tre småkillar. Jag är ju Hamo också, som Elias säger. De måste få lite tid också.
Tiden rusar och det är snart dags för födelsedagsfester i oktober, 1 år, 2 år och 88 år.
- Oj, visst går det fort! Det gäller att fånga ögonblicken och njuta av dem istället för att gräma sig över tiden som har flytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar