lördag 20 juni 2009

Nu ska jag strax sova

efter förra inlägget så har Trassel och jag gått ner till Ragnabo från Torsås. Nere på torpet serverades en superb pastasallad med vitlöksdressing till.
Alma hade fått ont i ett öra, stackarn och var lite ledsen. Ebba och Eddie ville följa med till Torsås så vi packade in oss hos Henke och Rachel. När allt var instuvat och Trassel på plats så kom Eddie på att han hade nog inte bestämt sig för om han skulle med. Nåväl han fattade beslutet ganska snabbt. Han skulle inte med så ut med sardinerna ur burken så att pojken kunde komma ut. Ebba tyckte det var svårt med säkerhetsbältena för att jag var för stor och sen gillade hon inte att jag luktade vitlök. Men det var inte värre än att hon följde med för hon ville sova över ensam.
Nu har vi klarat av en godnattfilm tillsammans med Eric och min lilla prinsessa sover på alla guldlockarna.
Imorgon blir det tidig(?) frukost. Linköpingsborna ska hinna hem på kalas på em.

Min planering sträcker sig till att jordgubbarna ska plockas sen löser sig nog sysselsättningen på något sätt.

1 kommentar: