lördag 6 juni 2009

Kulturelle Trassel!

Han har firat både födelsedag och nationaldag.
Jag tänkte att han behövde se lite av nationaldagsfirandet, så att han har något att berätta för sina kompisar, när han kommer hem till sitt arabland.

Vi, han och jag, gick upp till Olssonska gården för att delta i firandet.
Lite kaffe med hembakat för min del och Trassel lekte med en liten tjej. Det var nog hans behållning av programmet?
Nej, en sak till som var ganska kul. När alla stämde upp i Du gamla du fria så "sjöng" han också.

Eva Milesson höll ihop tåtarna, hälsade välkommen osv.
Programmet var kort: utlämning av fanor, kommunfullmäktiges ordf höll ett tal. Bildningsnämndens ordf delade ut ett stipendium och körsång.
Bästa programpunkten stod Anders Hedlund för. Han pratade kring flaggan, färgerna och korset och fick till det riktigt bra. Symbolspråk som inte stod långt efter Povel Ramel eller Hasse & Tage. Bra gjort att hinna med så mycket på bara några få minuter.

Ja, om ni undrar så hade det inte frusit inatt men jag skrek inte utan bet ihop. Nu får vi se hur det går natten som kommer. Kallt är det i alla fall men inte nere på 0 ännu.

2 kommentarer:

  1. Misströsta inte det kan ännu bli frost, midsommar är bara runt hörnet.
    Wawa

    SvaraRadera
  2. Du, om det ska vara så här ombytliga temperaturer så får du skicka hit en houseboy eller maid.
    Jag vill inte hålla på att flänga runt som en vålnad på nätterna.....
    Kan ju skrämma folk!

    SvaraRadera