fredag 1 mars 2013

3.3 klockan tre em...

Den tidpunkten har jag planerat!
12 damer, tanter eller vad de nu kallas ska komma på kurs i thaimatlagning.
Ost, vin mm tilltugg är inhandlat så allt är klart.
Hur kul är det då att hitta brev i brevlådan följande lydelse:
På grund av reparations och underhållsarbete av högspänningsledning kommer strömmen till er bostad att vara avstängd mellan 14- 19 den 3.3.
Inombords jäser det minst sagt.
Vad gör man då?
Råvaror hemma, kursledare bokad, städat mm
Nu är båtklubbens lokal i Bergkvara hyrd. Det blir inte lika bekvämt och en massa saker ska dras dit. Fat, dricka mat ja allt men nu hoppas jag att det fungerar.
Idag då när jag började fundera över vadman ska köra ner så undrar Evert varför jag inte frågat Mia om att vara i R-bo. varför tänkte jag inte på det? Det hade underlättat.
Nu hoppas jag att det fungerar att göra vårrrullar mm i hamnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar