fredag 1 juni 2012

Min "son" är på plats!

Nu är jag just hemkommen Kalmar Airport, där jag hämtat Rai, som kallar mig mamma. Han är rolig min son. När vi står och väntar på bagaget så säger han att han i te hittade det på Arlanda. Snyggt, vad gör vi då? Rai säger att han pratatmednågon i Stockholm men de visste inget. JessicAs mamma jobbade sent så jag gick och frågade ne hur man gör då. Ho kollade på hans bagage-id men där syntes ingen anmälan om att han hade gjort ngn anmälan så hon skullefixa en. Så bra då! Då kommer Rai med bagaget. Antagligen har någon snubbe Hittat väskan och slängt med den. Skönt då har han sina kläder mm. Det är inte alla som behöver gå genom tullen! I bilen på hemvägen började det här med språkförbistring ge sig till känna. Rai frågade om pappa, berättade om Alma, Nelda osv. Han berättade att han tyckte om Sverige och pappas hens. Jag försöktes om och om igen luska ut vad detta kunde vara. Vi har inte några höns? Nej han om och om igen om hens men det trillade inte ner någon 25-öring. Till slut så säger han pappas friend och så klart. Hens är Hans. Självklart! Nyfikna på vad Rai har i bagaget? Kaffekarameller till mamma o pappa och även till hens. 3 st pomero till mig, lite ris, nudlar, kryddor Och en påse från Mia till mig Han hade gott om plats i väskan men där var inga kläder. Vem vet vi kanske får åka på shopping? Eller han han kläder i handbagagst? Packning för tre månader i ett litet handbagags? Det blir spännande dagar med min son framöver.

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, han har sin packing i hand bagaget!!! Ha ha, jag försökte att säga till honom att han inte skulle dra med sig massa saker... tror att kryddorna är till Nelda så hon kan laga mat till oss;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, härliga tider!! Han är ju för rolig:) Skönt för dig att du fått hem din son.

    SvaraRadera
  3. Han förväntar sig väl att mamma och pappa ska fixa det.

    SvaraRadera