onsdag 19 oktober 2011

Service, när den är som .....!

Idag har jag suttit med telefonen upptagen en liten stund?
Ringde Nätoperatören vid nio, min plats i kön 65, kom fram vid 11, blev kopplad till 4 olika personer fick besked vid 11.30 att de inte kunde hjälpa till förrän de fått gatuadress. Den kunde jag räkna ut men se det hjälper inte för den måste finnas hos Lantmäteriet först.
Jaha, men de har gjort en avstyckning och fastighetsbeteckningen är klar! Hjälper inte för Telia kan inte skicka ut en tekniker, som ska se hur det ser ut innan de kan skicka en offert.
Jag behöver ingen offret, jag vill göra en beställning och ert ledningsskåp står i tomtgränsen. Ni satte upp det för ett år sedan.
Går inte även om jag följer med och visar.
Nej, då mailar jag Lantmäteriet för att höra hur man ska bära sig åt för att få in gatuadressen i registret. Automatsvar: tack för visat intresse, vi svarar inom 2 arbetsdagar.
Ok, då väntar jag. Läs och häpna, svar kom direkt. Jo, det är kommunen och Skatteverket som rapporterar in uppgifter.
Så ett samtal till kommunen. Bra med liten kommun ibland. Tjänstemannen ringer mig när de rapporterat in adressen. Upplysningsvis så det inte rapporterats in några ändringar på ett år! Men nu ska de försöka göra den här ändringen inom ett par dagar.

Efter det kanske man kan våga sig på att sitta i kö till Nätoperatören igen!

Tur att det finns högtalares telefoner, så man kan lägga händerna på annat medan man väntar!
Tur att det finns elkillar, som vet att att man ska börja jaga telefolk långt, långt innan
innan de behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar