måndag 15 september 2008

Till Alma från Trassel

Jag saknar dig också. I förra veckan var jag i Ragnabo tre gånger. Jag blir så jätteglad varje gång jag kommer dit och springer runt, runt och letar efter dig. Jag hittar dig inte!
Ikväll har mormor och jag varit ute och gått en runda i Torsås. När vi kom hem så var morfar ute i trädgården och han tog av mig kopplet men det såg inte mormor utan hon fortsatte att gå. Kul att lura henne. Hon är ju precis knäpp som inte märker att jag står kvar i trädgården och hon går vidare med tomt koppel.
Tänk om hon fortsätter så hela vintern till dess att jag kommer tillbaka till Sverige igen. Det ser ju konstigt ut om hon går omkring med ett koppel släpande på marken. Människorna skrattar åt henne. Tur att du och jag inte är här då så slipper vi i alla fall se eländet.

Snart är det en ny månad, oktober och då fyller du år och vet du? Jag är hos dig då och då vill jag smaka din tårta och hjälpa dig öppna paket. Första natten när jag är tillbaka hos dig så vill jag att du sover på golvet hos mig. Kan du lova att du gör det?

Kram från din Trassel xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo