torsdag 4 september 2008

Stackars golv i gymnastiksalen?

Tro det eller ej men jag har varit på jympa ikväll. Stått och stampat på flera ställen så golvet är nog gropigt. Tro inte att jag var/är stel oh, hu nej! Vig som en sågbock. Fattar ni? Läste nyss i Friskispressen, att man får bättre hållning, bättre balans, bättre muskler, bättre hjärtverksamhet, bättre syreupptagningsförmåga, bättre lägre) kolestorolhalt, lägre puls och sen blir man smartare också. J
Imorgon vaknar jag säkert rak som en fura och kan stå på ett ben samtidigt som jag böjer mig till golvet, Magmusklerna har tagit överhanden på volangen som hänger över linningen. Hjärtat skuttar och hela kroppen är full av syre, fetthalten i blodet nere under noll (0) och en ny Einstein har sett dagens ljus. Snart har jag Nobelpriset som i en liten ask.