måndag 22 september 2014

Gammal kärring - nytt smink????

Någon gång under sommaren införskaffade jag mig en ny mascara. Tog en i högen av allt utbud som finns och det är inte lite! 
Idag var det dags att bryta sigillet och börja använda nyförvärvet och jag blev konfunderad. Det var lock/kork i båda ändar. Vad var nu detta? Ska man börja doppa borsten i färg? 
Nej, den var batteridriven! Är det för att man inte ska bli trött i handen under den minut det tar att på få lite färg? Eller är det för att det finns för många batterier tillverkade och att man inte fått avsättning för alla? 
Imorgon har jag antagligen så långa, darrande ögonfransar att det är med största svårighet som glasögonen sitter kvar och påsarna under ögonen täcks av fransarna när jag blinkar eller blundar.


( För 50 år sedan fanns Perplex och då spottade man på borsten)

3 kommentarer: