söndag 11 mars 2012

Söndagens äventyr.

Söndagen är vardag så det är måndagskänsla här. Peter jobbar på sitt håll och Mia är chaufför, mamma, dotter och alltiallo. Hon startar dagen tidigt med att se till att allt är fixat med kläder, matväskor, väskor mm. När barnen gett sig iväg joggade hon iväg och vi gick en runda med Trassel. Klart att vi fick frukost också så klart. Mia fortsatte dagen med att ta med mig ut till stadsdelen med tyg, Satwa,(tror jag det heter) och där köptes det lite blandade tyger. Färden gick snabbt vidare till skräddarkvarteren. Där lämnade vi av tyger och saker som skulle ändras och om några dagar så kommer det leverans hit hem. Blir grejorna bra så har vi en kasse tyg till att lämna bort. Nu la vi i en högre växel. Alma skulle hämtas i skolan omkring 12.00 för hon orkar inte mer än halva dagar hon har ständig värk och inatt sov hon inte mänga timmar. Innan vi skulle hämta upp henne så fixade Mia med en björnkostym ät Eddie. Den skulle användas till något evenemang i skolan. Jag fick tag på ett par underbara flip-flop, som är som bomull för fötterna. Väl hemma med Alma och påsar så fick vi lunch. Sallad med pomero till oss. Evert hade redan fått mat. Specialkoat à la Nelda. Alma slocknade på soffan och jag gick ut och badade och la mig i stolen en stund. Mia åkte till skolan och hämtade Eddie. Nu har det kommit två kompisar till barnen så det spelas spel här i någon hörna. Mia är på språng någonstans. Ingen aning om var hon är, kanske hämtar Ebba eller har hon gömt sig? Evert gick ut på en liten promenad igen. Så här sitter jag övergiven i ett främmande land. Nej, jag har det super, superbra. Alla passar upp och jag får knappt flytta en stol eller bära bort en tallrik förrän någon sliter det ur händerna på en. Nu ska jag försöka få Hannas tofflor klara.

2 kommentarer:

  1. Jag var bara på apoteket för att fixa lite små saker, sen poppade jag in i en bokhandel för att titta efter en bok till Alma samt för att köpa lim/ klister till barnen. Nu sitter jag bredvid dig igen och snick snackar. Barnen är hemma och redo för att sova.
    Tack för idag!!
    xx

    SvaraRadera
  2. Gulliga gulliga du, jag längtar efter mina nya tofflor, kommer bort i veckan! Tusen tack!
    Kram H

    SvaraRadera