måndag 14 december 2009

Julstämning

Igårkväll var vi i Kalmarsalen och njöt av makarna Hagströms 28:e Julstämning. Alla nummer är otroligt bra och det är otroligt vilka begåvningar det finns. En kör, där i princip alla även kan framträda som solister - den går inte av för hackor. Barn- och ungdomskör - nästan 100 personer på scenen samtidigt.
Mest applåder drog nog Kenge in om man inte räknar när Anita går in och kramar HB förstås. Fernandipojken gjorde två sagolika soloframträdanden med sin saxofon. Tänk att denna glömska, lite virriga pojke har blivit så "stor". HB känner sig nog stolt när han ser sin forne elev. Han ska känna sig stolt också för det är inte alldeles säkert att det gått så bra utan all uppmuntran och uppbackning.
Vilken tur att det finns människor som har all denna energi som krävs för att få till denna underhållning varje år.
Vill man höra mer av Carl-Henrik så är han i krokarna och ger en konsert i Söderåkra kyrka på Nyårsdagen.

Idag har jag klarat av mitt delmål av ett projekt i Högsby och tänker ta ledigt över helgerna. Perfekt planerat för nu ska snön komma och jag slipper ut och köra på vintervägarna.
Underbart med en riktigt vit jul - för visst verkar väderprofeterna näst intill 100%-igt säkra på snöprognosen.
Gladast för snön blir förstås Evert för nere i Ragnabo står en ny snöslunga. Tänk vilken lycka för en gammal gubbe att få prova en ny maskin. Oj, oj! Nu gäller det bara att få Mr Snöslunga att förstå att det är bara vägen fram till huset som behöver skottas. Gräsmattorna ska ha ett orört snötäcke.
Ikväll har jag tittat på Svenska hjältar på TV. Härligt att se dessa människor men så rörande. Jag ska leta om en kurs i självbehärskning. Fåntratt, som får tårar i ögonen av att människor gör bra saker.

1 kommentar:

  1. Oj, oj svärmor. Jag blir tårögd när jag läste ditt inlägg! Vi ses nästa vecka! Kram.

    SvaraRadera