onsdag 1 oktober 2008

Idag har dagen bara försvunnit.

Förmiddagen gick åt till att baka lite till mormors födelsedag. Gäller ju att vara ute i tid som en äkta pensionär.......
Snabblunch sen en sista Kvillarunda med Trassel för den här säsongen. Idag gick vi extra snabbt för han (Trassel) skulle på veterinärskontroll kl.15.00. Jag brukar lyssna på ljudbok under tiden jag går men idag var det för retfullt. Sista skivan var inte nedläst så det bidrog till att jag hade extra bråttom hem för det var sååååååååååååååå spännande. Den spänningen lever jag i än för när jag kom tillbaka så var mormor på besök, hämtade kakorna som skulle i hennes frysbox och hade så klart massor med funderingar på om vad hon skulle bjuda barn och barnbarn på vid födelsedagen. Hur dags hon ska ha kalas, vilken dag och vilka som kommer?
Hon hoppas att alla kommer och jag försöker förklara att alla kanske inte kan men hon har svårt att förstå det för hon tänker fira i helgen och då är ju alla lediga? Hur eller hur så nu har hon löst matbekymret. Hon betalar och jag funderar ut vad hon ska bjuda på. Samtidigt så tycker hon att det är bäst att bjuda på middag så egentligen har hon bestämt själv. Kul vändning i vanlig ordning.
På måndagen och födelsedagen ska hon ha tantkompisarna som först bara var 2 men när jag började räkna så var de troligen 10. De behöver bara kakor, ett par sorter eller tre. Bullar också. Jodå, tårta också.
Sen fanns det lite andra kompisar som hon behöver bjuda men inte vid födelsedagen utan en annan gång. Bara 3-4 och när dom ändå är där så kan ju dom och dom komma också. Dom och dom i det här fallet är samma som är på födelsedagskalaset. Sen är det ett annat yngre par som hon vill bjuda men de ska ha mat så det får bli en annan dag.
Spännande med catering?
Hon har nog glömt att hon egentligen känner sig dålig och troligen inte orkar med allt det här på en gång.
Hans och Evert har tankat upp och fixat inför transporten till Göteborg. Johan och Linda kom med mumsig äppelkaka och vaniljsås. De skulle säga hejdå till Trassel. Ja, ni ser, alla är tokiga i den här familjen. Hunden har blivit förmänskligad.
Oj då nu har det blivit ny dag och snyft idag åker han............................
Nej, jag vet inte hur boken slutar än!