lördag 19 april 2008

Nyinköpt liten styvmorsviol.

Idag har Linda och jag fixat med blommor och planterat på gravarna. Min vana trogen köpte jag så klart ett "flak" extra att placera ut hemma lite här och där i krukorna. Nu har jag krukkanterna klara så nu börjar plantrallyt på Torsås-torget på torsdagarna. Det är tradition att i 10 veckor springa och kolla på plantor. Sen kommer nästa problem. Var ska alla växter som jag sått få plats? Troligen får den röda stugan i Ragnabo en släng av sleven. Den vita stugans invånare vill som regel bara ha vita blommor eller gröna växter och mina plantor har ingen färggaranti. Varför? För jag har inte en aning om vad det är jag sått? Jag repar ju lite här och där när jag far fram. Säkert kommer en del från Trädgårdsföreningen i Linköping eller det kanske man inte ska tala om? Apropå det så hänger det en hel ICA-kasse med frö på altanen också. De skulle jag göra äng av men jag vet inte riktigt var. Oj. oj att jag alltid får så mycket att stå i på våren.


1 kommentar: